3 Temmuz 2013 Çarşamba

Kitap Yorumu: Kralların Çarpışması Kısım II


Buz ve Ateşin Şarkısı Serisi'nin ikinci kitabı olan Kralların Çarpışması'nın ikinci kısmını birkaç gün önce bitirdim. Blogumu takip ediyorsanız Taht Oyunları'nın dizi ile birebir aynı olduğunu söylemiştim ve bu yüzden ilk kitapla uzun bir süre oyalanmıştım. Kralların Çarpışması ise diziden farklı pek çok şey barındırıyor ve yüksek temposuyla sıkılmadan kendini okutturan cinsten. Kısım II'ye gelecek olursam, kitap genel olarak Karasu Savaşı üzerine kurulu. Bunun yanında Theon, Arya, Bran ve Jon'da benim için ön planda olan karakterlerdi. Theon'un Kışyarı'yı işgal etmesi de diziye göre çok daha ayrıntılı anlatılmış. Ben mi yanlış hatırlıyorum bilmiyorum ama dizide Theon'un Bolton'un piçinin eline nasıl düştüğü gösterilmemişti sanki. Kitapta bunun nasıl olduğunu da öğreniyoruz.

Daenerys köşesine bakacak olursak, Ejderhaların Annesi geldiği şehirde zengin bir tüccar tarafından ağırlanmaktadır ve Quarthlı adam Dany ile evlenmek istiyordur. Bunun yanında ejderhaları isteyen büyücüler Dany'i Ölümsüzler Sarayı'nda tuzağa düşürmeye çalışırlar ancak ejderhalardan biri kızımızın hayatını kurtarır ve saraydan çıkabilmesini sağlar.

Bu arada Duvar'ın ötesinde yabanıllar kendini göstermeye başlamıştır. Jon Snow bu kitapta Yarımel'i öldürerek yabanıllara kendini kanıtlar ve onlardan biriymiş gibi davranır. Bunu yapmasaydı yabanıllar onu da Yarımel'i de hatta belki kurdunu da öldürecekti ama dizide Ygritte gibi kızı bırakıp gittikten sonra Jon'dan çok soğudum, bir tek kurda zarar gelmesine üzülürdüm yani.


Tek tek hangi cephede ne olduğunu anlatarak uzatmayayım fakat son olarak Arya'nın "Gelincik Çorbası" ile Harrenhal'daki esir kuzeylileri kurtarıp kalenin Bolton'un eline geçmesine yardımcı olduğunu ekleyeyim. Kitapta beni sinir eden noktalardan biri de Arya'nın Stark olduğunu anlatmamasıydı. Sonuçta kale abisinin krallığındaki adamlara geçmişti. Dizide söylendiğinin aksine Arya ilk kez kaçarken birini öldürüyor. Bu kaçışın Jaqen H'ghar ile bir ilişkisi de yok. Kitapta bunun benzeri diziden farklı bir sürü ayrıntı var hatta çok farklı olan ve dizide sözü geçmeyen ya da daha ileride geçen şeyler. Bu sayede diziyi izlemiş olsam da okurken hiç sıkılmadım aksine bazı yerlerde olayların farklı ilerlediğini öğrenmek daha bir keyif alarak okumamı sağladı.

Önceden diziyi izlediğim için kitapla diziyi karşılaştırarak yorumlamış gibi oldum tabii insan ister istemez kıyaslıyor okurken. Kitaplar benim için daha tatmin ediciydi çünkü ayrıntılar daha bol ve karakteri çok daha iyi tanıyoruz. Diziyi izleyip kitapları okumak isteyenlere tavsiyem ilk kitapta çok oyalanmayın zaten hemen hemen her şey aynı. Merak ettiğiniz sahneleri okuyup geriye kalanını hızlıca tararsanız daha iyi olur bence. Yok ben hiç sıkılmadan okurum diyorsanız beklediğiniz kabahat hemen ilk kitabı alıp başlamanızı öneririm. ^^

Puanım:

2 yorum:

  1. Kitapların devamında diziyle farklılıklar çıkacak ben şu anda Kılışların Fırtınası kısım II 'yi okuyorum ve şu anda dizinin önümüzdeki sezonda olacaklarını az çok biliyorum.
    Güzel yorum için teşekkürler ve evet okumak isteyenler mutlaka okusunlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kılıçların fırtınası Kısım II bende olduğundan kendimi tutamayıp incelemiştim, ileride olacakların bir kısmını öğrenmiş oldum. :D Beğendiğin için ben teşekkür ederim. ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...