27 Şubat 2014 Perşembe

Kitap Yorumu: Bir Sır Saklı İçimde - Julie Berry


Kimse ismimle çağırmaz beni.
Küçük çocuklar bilmezler.
Her gün güneş doğarken hatırlatırım kendime,
bir gün ben de unutursam diye.
Judith, benim adım Judith.


Ah Judith... İçinde neler biriktiren ve dışarıya karşı susmak zorunda olan kız. Bir Sır Saklı İçimde kitap okuyamama derdimi bitiren kitap oldu. Dün geceyarısı başladım, sabaha karşı üçe kadar okudum ve bu sabah da bitiriverdim. Konusu şöyle, mutlu bir aileye ve iyi bir babaya sahip olan Judith bir gün   yakın arkadaşı Lottie ile birlikte ortadan kaybolur. Lottie'nin cansız bedenine ulaşılır ve Judith'se seneler sonra birden ortaya çıkar, dili kesilmiş bir halde. Peki bunu kızımıza kim neden yaptı, niye susması gerekiyordu? Dahası Lottie'yi kim öldürmüştü?

Judith'in dönüşüyle başlıyor roman, arada geçmişten sahnelerde oluyor. Şiirsel bir anlatımı, kısa kısa bölünmüş paragrafları olması çok hoşuma gitti. Kitabın merak uyandıran kısmı Lottie'nin ölümü gibi dursa da cinayet değil aşk - dram ağırlıklı bir roman bu. Yazar  Judith'in çocukluktan hatta bebekliğinden beri tanıdığı Lucas'a olan aşkını ve kesik diliyle çıkaramadığı sesleri içinde büyütmesini çok iyi yansıtmış. Kızımızın dili kesik evet ama istese konuşabilir. Annesinin baskılarından dolayı susuyor, konuşmaya çekiniyor. Bu da kasaba halkının ona yarım akıllı gibi davranmasına sebep oluyor. :( Kitabın geçtiği mekan neresi emin değilim ama Amerika olabilir çünkü okyanus kıyısında ve büyük ihtimalle yeni keşfedildiği zamanlar. Kapağa bakınca günümüzde geçen ve teenager kesime yönelik bir şey bekliyordum, tahminimden çok daha farklı ve çok daha güzel çıktı.

Bu kitabı neden sevdiğim kısmına gelirsek Judith'in Lucas'a duyduğu aşkı sevdim, herşeye rağmen güçlü kalmasını sevdim. Anlatımı dediğim gibi kendine hastı. Konusu mükemmel değil belki ama duygular çok güzel aktarılmış. Aşk ya da dram türünde okumak için kitap arıyorsanız Bir Sır Saklı İçimde'yi tavsiye ederim.

Puanım:



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...