25 Mayıs 2013 Cumartesi

Cumartesi İlk 10: En Sevdiğim Yazarlar


Bir Cumartesi İlk 10 etkinliğiyle yine karşınızdayım. Bu haftaki konumuzu oylayarak belirledik. Şıklarda kitapla iyi giden yiyecek/içecekler olanı görünce hemen atladım tabii ama herkes benim kadar yemeyi düşünmediğinden çoğunluk yazarları seçmiş. :D Açıkçası en sevdiğim yazarları düşüneyim derken kimi daha çok sevdiğime karar veremedim. Buraya yazacağım isimlerin hepsi benim için çok özel, iyi ki varlar ve kitaplarını bize ulaştırmışlar dediğim insanlar. Bu konuyu da çok sevdiğimi belirterek en sevdiğim yazarları sıralıyorum. :

1. Nora Roberts
Kendisiyle Anahtar Üçlemesi sayesinde tanıştım. Dilinin akıcılığı, karakterlerinin gerçeğe maksimum düzeyde
yakın olması ve fantastik-polisiye-romantizm üçlemesini çok güzel birleştirmesi onu favori yazarım yaptı.

2. J.K. Rowling


Fantastik edebiyat sevenlerden benim yaş grubumda olanların annesi, Harry Potter Serisi'nin yazarı. Yeni kitabı Boş Koltuk'ta büyük ses getirdi fakat Harry Potter'ın yerini alamadı tabii.

3. Cassandra Clare

Ölümcül Oyuncaklar ve Cehennem Makineleri'nin yazarı olan Clare yarattığı "Gölge Avcıları" ile melek temalı kitaplara farklı bir boyut kazandırdı. Dilinin akıcılığını ve kitap ortalarında yaptığı sürprizlerini seviyorum.  

4. Gabriel Garcia Marquez
Yüzyıllık Yalnızlık ile tanınan Marquez aslında ilk üçümde sayılır, zaten böyle sıraladığıma bakmayın ilk beşteki hepsini ve diğer beşliyi kendi içlerinde ayırt etmeden seviyorum. Yazarın Kırmızı Pazartesi, Yüzyıllık Yalnızlık ve Aşk ve Öbür Cinler adlı kitaplarını okudum, hepsini de çok beğendim. Hedefim tüm kitaplarını okumak ama hadi bakalım. Bu arada fotoğrafta çok sevimli çıkmış . :) 


5. Jose Mauro de Vasconcelos
Şeker Portakalı ve Güneşi Uyandıralım sayesinde tanıdığım mükemmel yazar. Zeze'yi de kurbağasını da unutacağımı hiç sanmıyorum. Kitaplarını küçükken okuduğum için cümleleri anımsamıyorum fakat hissettirdiği duygu hiç kaybolmuyor.

6. George R. R. Martin
Yazıyor, çiziyor sonra acımadan öldürüyor! Taht Oyunları ile gündemin en popüler yazarlarından biri haline gelen Martin isteme 6. sıradan giriş yaptı. Kitaplarını okudukça daha çok beğeneceğimi düşünüyorum.

7. Karen Marie Moning
Ateş Serisi'nin yazarı, yarattığı erkek karakterler yüzünden kimseyi beğenemediğim insan. En sevdiğim yanı da yarattığı her önemli karakterin güçlü bir yapısının olması. Mıy mıy karakterleri sevmiyorsanız ve farklı bir kitap arıyorsanız Ateş Serisi'ni rahatlıkla önerebilirim. Ayrıca Dublin'i gitmeyi en çok istediğim yer yapan şey de yine Ateş Serisi'dir. 


8. Stephen King
Korku romanı denilince akla ilk gelen isim olan Stephen King şu an için sekizinci sırada. Hayvan Mezarlığı ve Göz'ü okudum, özellikle Göz'ü çok beğendim. TÜYAP zamanı diğer kitalarını da toplayacağım. O zaman listede daha yüksekte olur muhtemelen.

9. Neil Gainman
Fantastik edebiyatının en quarizmatik yazarı. Sadece Mezarlık Kitabı'nı okumuş olsam da  hemen en sevdiğim yazarlardan biri oldu. Yokyer'i de en kısa zamanda okuyacağım inşallah. ^_^

10. John Green
Alaska'nın Peşinde'nin ve Aynı Yıldızın Altında'nın yazarı. Başka kitapları da var tabii ama ülkemizde çıkanlar şimdilik bunlar. Alaska'nın Peşinde okuduğum en iyi kitaplardan biriydi diyebilirim. Yeni keşfettiğim bir yazar ve neden bu kadar geç keşfettim diye üzülüyorum. 

Listemi şöyle bir gözden geçirdim ve hiç Türk yazar olmadığını fark ettim. Sonra da düşündüm ve aklıma çok sevdiğim bir yazar diyebileceğim bir Türk yazar gelmedi ve kendime kızdım. Son zamanlarda sürekli yabancı yazarlardan okuyor olmamın bunda etkisi olsa gerek. Gerçi Canan Tan'ı çok severim mesela ya da İpek Ongun çocukluktan gençliğe geçiş yaptığım dönemde en sevdiğim yazardı. Yaşar Kemal'e bir türlü ısınamadım dili çok ağır geliyor. Orhan Pamuk, Sevim Ak, Erdal Öz ve adını hatırlayamadığım bir sürü isim daha var sevdiğim. En kısa zamanda kitaplığımdan yerli bir kitap seçip okuyacağım. Siz de en sevdiğiniz yazarları tanıtmak isterseniz etkinliğe BURADAN ulaşabilirsiniz.

2 yorum:

  1. merhaba, bende bu yazarları çok severim.Özellikle J.K. Rowling .Ayrıca Ateş serisinide okumak istedim sayende. :D erkek karakterler filan :D ben listende olmayan Kristen Hannah a da bayılıyorum.bu arada evet Türk yazar olmaması beni de şaşırttı listende.Benimde çok çok seviyorum diyebileceğim bir türk yazar olmadığını farkettim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ateş Serisi, erkek karakterler.. :D Kristen Hannah'ın Ateşböceği Yolu'nu çok sevmiştim, evde Kış Bahçesi de var bu yaz okumak istiyorum onu. En kısa zamanda yazarlarımızdan birinin kitabını okuyalım o zaman. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...