29 Haziran 2014 Pazar

Kitap Yorumu: Kuralsız - Veronica Roth



Uyumsuz'un ikinci kitabı olan Kuralsız temposu yüksek ve akıcı bir kitaptı. Seriyi bilmeyenler için kısaca tanıtmam gerekirse dünyamız büyük bir savaşa girmiştir ve bunun sonucunda aynı şeyler tekrar yaşanmasın, herkes yerini bilsin diye insanlık beş ayrı gruba bölünmüştür. Bunlar Fedakarlık, Cesurluk, Bilgelik, Dürüstlük ve Dostluk'tur. Her 16 yaşına gelen birey topluluğunu seçmek üzere belli aşamalı testlerden geçer ve kendine uygun gördüğü topluluğun üyesi olur. Bu yeni dünyada kural kandan önce topluluk olduğundan ailenizin olmadığı bir topluluğu seçerseniz herkese veda edip yeni bir hayata başlamanız gerekiyor yani. Bir de topluluk aşamalarını verememiş ve hiçbir toplulukla bağlantısı olmayanlar var onlara topluluksuz deniyor. bu Fedakarlıktakiler topluluksuzlara yiyecek yardımında bulunuyor ancak diğerleri bunun yiyecekleri kendilerine saklamak olduğunu düşünüyor. Enerji kaynakların kısıtlı olması, yerini beğenmeyen topluluk yöneticileri gibi bir sürü etken yeni bir kargaşa ortamına yol açıyor. Peki bu kargaşada Beatrice - yeni adıyla Tris - neleri seçecek ve hem kendisi hem de sevdikleri için doğru olan kararları verebilecek mi?

Kuralsız mı daha iyiydi Uyumsuz mu derseniz direkt Uyumsuz derim. Uyumsuz daha aksiyonluydu Kuralsız'sa biraz daha siyasi olaylar üstüne kurulu bir kitaptı. Ara kitap olduğundan gerek hem verebileceği kadar bilgiyi okuyucuya açıklamış hem de temponun düşmemesi için çatışma sahnelerine yer vermiş. Tris'le Dört'ün arası da bu kargaşada pek iyi olmuyor haliyle. Onların kavgaları beklediğim bir şeydi, her seride mutlaka çiftlerin kavga edip durduğu bir kitap oluyor. Ama yer yer sıkıldım. Uyumsuz'un filmindeki Tris'le Dört daha canlı daha tutkuluydu. Kitabı okurken ikisi de bana çok soğuk geldi nedense.

Uyumsuz'u geçen sene bir buçuk günde bitirmiştim, Kuralsız'da en az onun kadar akıcı. Cümleler basit basit zaten okumayı zorlaştıran bir durum yok. ama hala aklımda soru işaretleri var seriyi sevdim mi sevmedim mi kararsızım. Konuyu temele oturtamadım hala havada geliyor. Kitabın sonunda yeni ve önemli bir bilgiyle karşılaşıyoruz tabii ne olduğunu söylemeyeyim. Belki Yandaş'ta her şey yerli yerine oturur ve seri hakkındaki görüşüm netleşir.

Kuralsız çoğu  ara kitap gibi, ilk kitaptan daha iyisini beklemeyin ama sıkmıyor da. Yeni bilgiler, ölümler ve karakterlerin yaşadığı değişimleri düşününce iyi kitapmış aslında diyorum. Umarım Yandaş çok daha güzel olur.


2 yorum:

  1. Ben Uyumsuz'u okuduğumdan beri bayağı zaman geçti. Şimdi hızlı olduğum için sanırım bide isim hafızam yoktur pek hatırlayamıyorum. Bir kere daha bilgilerimi tazelemek için okuyacağım. Kuralsız da dediğin gibi ara kitap ondan biraz sıkılmışsındır. Bakalım bende sıkılcak mıyım? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sıkılmadım ama beklediğim kadar iyi de çıkmadı. Ben de unutmuştum ama filmini izleyince bilgileri tazelemiş oldum. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...