26 Aralık 2014 Cuma

Kış Okuma Şenliği Kitap Listem


Pinuccia'nın Kitapları'nda düzenlenen okuma şenliğini çoğunuz duymuşsunuzdur. Mevsim mevsim düzenlenen şenlikte farklı kategorilerde kitaplar okuyup puan topluyoruz. Bu seferkine katılmak için çok heveslendim, listemi ilk günlerden ayarladım hatta. Ama son zamanlarda boş vaktimi dizi izlemeye ayırdığım için bloga bir türlü yazamadım. *.* Her kategori için net bir kitabım yok, bazılarına henüz kitap bulamadım ve muhtemelen o kategorilere katılmayacağım çünkü mart ayına kadar yeni kitap almak istemiyorum, kitaplığımda çok fazla kitap birikti. o.o Kategorilere ve seçtiğim kitaplara bakacak olursak:


1. Kategori (10 puan): Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap. 
Stephen King'in Medyum'u bu kategoride okuyacağım kitap olacak.

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.
Okuldaki Sır serisini kitap takası ile almıştım. İlkine başlamışken üçünü de okurum diye düşünüyorum. ^^

3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.
Holly Black ve Cassandra Clare'in ortak yazdığı Demir Yıl bu kategoriden olacak sanırım. Ya da Cennet Ateşi Şehri olur ya da başka bir kitap bilemedim. :D

4. Kategori (10 puan): Adında bir akrabalık ilişkisi geçen bir kitap.
Cadının Oğlu kitaplığımda bu kategoriye uyan tek kitapmış ve şansa bakın ki alalı çok olmamıştı. Okumak etkinliğe kısmetmiş demek.

5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.
Poe'nın Tüm Şiirler'ini okumayı planlıyorum. Ara ara elime alıp incelerdim tamamını okuyacağım bu sefer.

6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
George Orwell - 1984

7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.
Dracula'yı seçtiğim kategori, artık bu kitabı okuma zamanım geldi!

8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.
Kuzey Işıkları olabilir. Derin Sularla Şeytan Arasında'nın kapağı da bana kışı, soğuğu anımsatıyor. İkisinden biri olacak.

9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap.
Henüz araştırmadığım bir kategori.

10. Kategori (10 puan): Yayınlanmış tek bir romanı olan bir yazarın "o" romanı.
Karar vermediğim daha doğrusu kitaplığımda olup olmadığından emin olmadığım bir kategori. Bülbülü Öldürmek'i okumuştum artık biraz daha bakınacağım. 

11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Karar vermedim.^^

12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.
2005'de ilk baskısını yapan kitaplara bakmalıyım. ^_^

13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. 
Kuzey Işıkları'nı düşünmüştüm ama sonra onu kış kategorisine de düşündüm. Kararsız olduğum bir kategori daha.

15. Kategori (10 puan):Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gerekn 1001 Kitap" listesinden bir kitap.
Çavdar Tarlasında Çocuklar

16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Seni Hissediyorum'un alıntıları çok ilgimi çekmişti. Bu kategori için onu okumayı planlıyorum.

17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.
Arkadaşlarımdan bir tane ödünç alırım artık. :D

18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan)Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı.
Türk yazara karar vermedim ama yabancı olarak Lovecraft'ın Bütün Öyküleri 2 kitabını okumak istiyorum.

19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Eda Tuzcalı - Sadece Seni Sevdiğimi Söylemek İçin Aramıştım
Hakan Günday - Piç
Ursula Le Guin - Yerdeniz Büyücüsü
Scott Lynch - Locke Lamora'nın Yalanları

20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplam 70 puan): Pulitzer veya Man Booker veya Goncourt veya Nebula veya Hugo ödülü kazanmış veya bu ödüller için finalist olmuş üç kitap.  
Karar vermedim.

21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Bunun için evdeki eski kitapları biraz kurcalamam gerekecek. ^^

22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.
Katılamayacağım bir kategori maalesef.

Etkinlik hakkında detaylı bilgi için buraya bakabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...