1 Şubat 2015 Pazar

Ocak Ayında Okuduklarım / 2015

Herkese merhaba! Yazmayalı çok uzun oldu biliyorum, asıl bilgisayarımın klavyesinde sorun var. Şu an laptopumdan yazıyorum ama evde kablosuz ağ olmadığından yayınlamak için masaüstüne göndereceğim. Ya işte böyle zor koşullarda bloğuma yazı koymaya çalışıyorum. :D Yazının konusuna gelecek olursak, ocak ayında dört tane kitap okudum. 2015’in ilk ayı için bu rakam iyi sayılır ama önümüzdeki aylarda daha çok okumak istiyorum. Geçen sene özellikle yaz aylarından sonraki dönemde hiç kitap okuyamadım desem yeridir. Bu yıl onun açığını kapatıp kitaplığımdaki okunmamış tüm kitapları bitirme gibi bir hayalim var ama bakalım. 


Ocak ayında okuduğum kitaplar: Undine, Çavdar Tarlasında Çocuklar, Cadının Oğlu ve Cennet Ateşi Şehri’nen oluşuyor. Undine gotik – romantik severlerin beğenerek okuyacağını düşündüğüm kısa bir öykü. 1809’da Friedrich De La MotteFouque tarafından yazılmış. Ortaçağ şövalyeleri ile peri masalı birleşimi olan öyküyü çok beğenerek okudum. Çavdar Tarlasında Çocuklar okumakta geç kaldığım kitaplarımdan biriydi. Çok özgün bir kitaptı gerçekten iyiydi. Yani o kadar sıradan bir konuyu aktarmak, bu kadar iyi aktarmak herkesin yapabileceği bir şey değil. Karakterlerin küçük detaylarla canlandırılması olsun, yazım dili olsun (çevirisinin çok iyi olduğunu belirteyim) bitirdiğinizde üstünde düşünmek isteyeceğiniz bir eseri bitirdiğinizi hissediyorsunuz. Okumayan herkese şiddetle tavsiye ederim.

Cadının Oğlu hakkında bir inceleme yazısı yazmıştım. Buradan ona bakabilir ve kitap yorumunu okuyabilirsiniz. ^^ Ve son olarak Cennet Ateşi Şehri… En sona en iyisini sakladım. 6 kitaplık Ölümcül Oyuncaklar Serisi’nin son kitabı. Hem kitabın hem de serinin detaylı incelemesini yapacağım, ve seri sonu kitabı olarak Cennet Ateşi Şehri’nin uzun zamandır okuduğum en tatmin edici son olduğunu belirteyim. Cassandra’nın Cehennem Makineleri Serisi’ni de okumuştum ve sonundan çok memnun kalmamıştım ama bu seferki öyle olmadı. Hem her karaktere ne olduğunu kimseyi atlamadan detaylıca aktarmış hem de ileriki serisinde neler olabileceğine dair açık bir kapı bırakmış. Ahh ah zaman geçiyor, seriler bitiyor. L Çok sevdiğiniz bir seriye veda etmek hiç kolay olmuyor gerçekten. O karakterlerle bütünleşmişken pat diye kopmak şok etkisi yaratıyor desem yalan olmaz. Neyse ki gölge avcılarını anlatan yeni bir seri gelecek, onu düşünerek avutuyorum kendimi.
Ocak ayında okuduklarım böyleydi. Siz geçtiğimiz ay neler okudunuz?

9 yorum:

  1. Çavdar Tarlasında Çocukların taaa ilk gönülçelen hali vardı evde, 1960ların sonunda basılan. sanırım türkiyedeki ilk baskılarından biri, belki de ilki. tanrım, yazarken utandım ve ben hala okumadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah olsun istediğiniz zaman okursunuz :D Eski baskılar hep daha ilgi çekici oluyor. :)

      Sil
  2. Okumayı istediğim kitapları okumuşsun.Yazılardan sonra da listemde baş sıralara yükselttim bazılarını.Özellikle de Çavdar Tarlasında Çocuklar'ı hep almak istiyordum :) Benim de kitaplarla ilgili bir blogum var ve bir göz atarsan cidden çok mutlu olurum - 30secondstobooks.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çavdar Tarlasında Çocuklar çok güzeldi tavsiye ederim. Bloguna baktım şimdi, yeni sanırım hayırlı olsun. :)

      Sil
    2. Ayy çok teşekkürler.Aslında uzun süredir istediğim bir şeydi ama bir türlü cesaret edemiyordum :) O zaman yakın zamanda ben de okurum bu kitabı :)

      Sil
  3. Undine bende de var okuyacağım ilk fırsatta, Can Yayınları Gotik Edebiyat serisini tamamlama hayalim var da:p Undine de çok sevdiğim birinden hediye. ^^ Çavdar Tarlasında Çocukları severim ^_^ O kadar yoğunum ki bu aralar sadece 5 kitap okuyabildim ben de :( Ama hepsi çok güzel kitaplardı *_*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben 4 kitaba bile fena değil dediydim utandım şimdi. *-* Undine çook güzeldi belki herkes sevmez ama kuzgun severler beğenir. ;)

      Sil
  4. Yabancı yazarların eserlerini bir tülü okuyamıyorum nedense. Ancak bir edebiyat öğretmeni olarak neredeyse bütün Türk klasiklerini okudum. Herkese iyi okumalar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zevk meselesi ama en azından Marquez'i okuyun bence, seversiniz diye düşüyorum. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...