15 Ağustos 2015 Cumartesi

Alınacaklar Dosyası

Herkese merhaba! ^.^ Haziran ayının sonunda almak istediğim kitapları unutmakla alakalı bir yazı yazmıştım, hatırlamak isterseniz buradan bakabilirsiniz. Bu gerçekten canımı sıkan bir durumdu. Unutkan yanımı hiç sevmezken  üstüne bir de almak istediğim o şirin kitapları unutuyor olmam... :( Neyse detayları yazımdan bulabilirsiniz, çözümünü de buradan. :3 Çok sevdiğim bloggerlardan biri olan  Kütüphanemden Kitap Manzaraları'nın önerisi ile kendime bir "Alınacaklar" klasörü açtım. Sonra içine yayınevlerine ayırdığım klasörler ekledim ve aklıma gelen kitapları yerleştirdim. (Yazar bu kısmı anlatırken çok mutlu. =') ) Artık kitap alacağım zaman kararsız kalmama & çok düşünmeme gerek yok. Ayrıca almak istediğim kitaplar gördükçe klasöre ekliyorum, böyle böyle Tüyap'a kadar baya kitap birikecek sanırım heheheh.




Resimde gördüğünüz şekilde ayrı ayrı klasörler açtım. Şimdilik aklıma gelenler bunlardı, farklı kitaplar ve farklı yayınevleri ekledikçe klasör sayısı artar tabii. Böyle düzenli bir sisteme geçmek gerçekten çok iyi oldu. Almak istediğim bir kitap olunca tek yapmam gereken resmini sürüklemek olacak.













Dosya içlerine kitap - yazar ismi olan kapak resimlerini koydum, almak istediğim serileri direkt seri olarak ya da ilk kitabıyla kaydettim. Bundan sonra hangi kitabı alsam diye düşünmeyeceğim, o konuda içi rahat. Aynısını izlemek istediğim filmler için de yaptım, bazen izleyecek bir şey ararken neredeyse film  uzunluğunda zaman harcadığım oluyordu o sorunu da ortadan kaldırmış oldum. Bu şahane fikir için Kütüphaneden Kitap Manzaraları'na çok  teşekkürler. ^_^

15 yorum:

  1. Ay yazına bayıldım. Aynı dosyalardan bende de var tabii ki :) ben çok rahat ediyorum, senin için de kullanışlı olmasına çok sevindim. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrardan teşekkür ederim kuzum sayende çok düzenli ve kullanışlı bir sisteme kavuştum. <3 :)))

      Sil
  2. Bu yöntemi 2 yıl önce falan denedim ben de :D Ama o kadar çok kitap ve yayınevi vardı ki sonradan vazgeçtim. Bir ara yine uygulayacağım pratik bir yöntem :D Hatta ben facebook'a albüm falan açayım diye bile düşünmüştüm direkt resim eklerim diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğaldıkça bakalım benimki nasıl olacak. :D Facebook albümünü blog sayfam için düşünüyordum sonra vazgeçtim, belki ileride onu da yaparım. ^_^

      Sil
  3. Cok detayci bir sistem.. ben almak istedigim kitabi pc`de favori olarak ekliyorum, sonra oradan secip aliyorum.. tabi zamanla yuzbin tane kitap adresi birikiyor ama daha tembel isi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öylesi de bir yöntem tabii ama düşününce bana biraz karmaşık geldi. :D Aslında bu açtığım klasörleri kullanması çok rahat oluyor tavsiye ederim. :)

      Sil
  4. O dosyaların içinde neler olduğunu merak ettim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Henüz çok az kitap var hatta koysam meh bu kadar mı alacakların derler o derece az. :D Zamanla eklemeyi planlıyorum bir iki aya artar sanırım. :3

      Sil
  5. Harika bir fikir. Bende o kadar yazmaya uğraştım not defteri oluşturdum. Ancak bu çok daha hoş bir fikirmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle kapak resimlerini koyabiliyor olmak büyük rahatlık bence tavsiye ederim. :)

      Sil
  6. Böyle bilgisayarda yapmak zahmetli olmuyor mu :D Ben bunun için bir not defterş ayırdım, oraya yazıyorum almak istediğim kitapları

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Not defteri benim için daha zahmetli olur. :D Kitapları genelde bilgisayar başındayken görüyorum, mesela bunu yazayım derim sonra unuturum vs. :D Bu yöntemle beğendiğim kitabı dosyaya sürüklemem yetiyor o yüzden rahatıma geliyor. ^_^

      Sil
  7. Bu fikre ben de bayıldım! Paylaşım için teşekkürler, ben de deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  8. sizin için gayet güzel bir klasör olmuş uzun zamandır çok okuyamıyorum ama yoğun okuduğjumda bende almak istediklerimi listelerdim :)

    bende bloğuma beklerim

    http://misevimm.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...