5 Ağustos 2015 Çarşamba

İşgalci - Melissa Landers / Kitap Yorumu



Merhaba, bugün Go Kitap etiketiyle çıkan İşgalci hakkındaki görüşlerimi yazacağım. Öncelikle şunu belirteyim, İşgalci Yabancı'nın devam kitabı. Yani ilk kitabı okumadıysanız bu yazı sizin için spoiler içeriyor olabilir. Uyarımı da yaptığıma göre yorumuna başlayayım. ^.^

Bilim - kurgu türüyle aram pek iyi değildir çünkü uzaylılarla alakalı kitapların çoğuna adapte olamıyorum, bana çok uzak, sıkıcı geliyorlar. Hatta bu yüzden Yabancı'ya beklentimi olabildiğince düşük tutarak başlamıştım. Kitabı okudukça ve konuya dahil oldukça çok sevmiştim. Evet yine farklı bir gezegen, gelişmiş teknolojiler falan var ama asıl konu gezegenler arası öğrenci değişimi. Bu sayede ağır bir bilim- kurgudan ziyade liseye giden iki gencin arasında geçenleri okumuş gibi oldum, bilim- kurgu biraz daha geri plandı kaldı . 

Blogda Yabancı yorumum da mevcut, ilk kitap hakkında ne düşünmüşüm bakmak isterseniz buradan ulaşabilirsiniz. 

İşgalci ara kitap olmasına rağmen başarılıydı. Çoğu serinin ara kitabı geçiş niteliğinde olduğundan devamına hazırlık gibi oluyor bu da kitabı sıkıcı kılıyor. İşgalci'nin bu klişeye takılmamış olması güzeldi. Cara ve Aelyx farklı gezegenlerde oldukları için aralarındaki ilişkiyi kitabın son dilimine kadar pek gözlemleyemiyoruz. Bu benim için ufak bir eksiydi, Cara Dünya'ya daha erken dönebilirdi ya da Aelyx kısa bir süre için L'eihr gezegenine uğrasaydı, ikisinin farklı bir gezegende nasıl yaşayacaklarını bu kitapta görsek güzel olurdu. 

Bu serinin en sevdiğim yanı ana karakterlerin hepsinin gerçekçi olması. Eğlenceli diyaloglar ve sağlam ilişkiler okurken keyif aldığım şeylerdi. Ayrıca ilk kitaptan beri Cara'yı karakter olarak çok seviyorum. Okuduğum en iyi kız karakterlerden birisi. Komik, zeki, eğlenceli, mantıklı ve tüm bunlar onu sert biri yapmıyor aksine kız gibi kız. :D Aelyx'i henüz tam olarak çözebilmiş değilim, ilerki kitapta onu da analiz edeceğim inşallah. :3 

İşgalci akıcı bir dile sahip, kolay okunan bir kitap olsa da ilk yarı biraz durgundu. Cara'nın L'eihr'de geçirdiği zamanlarda gezegeni tanıyorsunuz iyi hoş ama orada yaşayanlar hakkında çok bilgi edinemiyorsunuz. Bu da benim gözümde L'eihr halkının yapısını biraz havada bırakan bir durum.

Kitabı okuma sürem gereğinden uzun sürdü. Başlarken en fazla 3 güne bitiririm diyordum ama o üç gün 2 haftayı geçti galiba. :D Bunun bir kısmını kitabın ilk yarısının durgun olmasına, diğerini de sıcaklara bağlıyorum. Hava bu aralar o kadar bunaltıcı ki dışarı çıkıp gezmek işkence, evde kapalı kalmak ayrı bir işkence. :0 Umarım en kısa zamanda havalar soğur, en azından evde piştiğimiz günler geride kaldı ama bir hafta boyunca yağmur yağsa, serinlesek fena olmazdı. *-*

Kitabın son çeyreğinde olaylar gelişmeye başlıyor ve birden yüksek tempoya girip son sayfalara kadar öyle devam ediyoruz. Üçüncü kitabı büyük bir heyecanla bekliyorum diyemem ama çıkar çıkmaz alıp okumak isterim çünkü merak uyandırıcı şeyler gerçekleşti. :3  Kısacası Yabancı ve İşgalci farklı konularıyla kitaplığımda "uzaylılar" olarak yerlerini alan iki şirin kitap oldular. Unutmadan kapak tasarımlarının çok hoş olduğunu belirteyim. Seriyi incelemem için gönderen Go Kitap'a çok teşekkürler. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...