15 Aralık 2016 Perşembe

Depo Kitap Festivali


Herkese merhaba, dün İstiklal Caddesi - Demirören Avm'deki Depo Kitap Festivalindeydim. Onca sahaf festivalini, tüyapları kaçırdıktan sonra 2016 bitmeden bir kitap fuarına gitme ihtiyacı duydum sanırım. Maddi - manevi toplu kitap alma havamda değildim ama iyi indirimler olduğunu duyunca öylesine bir liste yapmaya başladım. Liste yaptıkça heveslendim, anladım ki elden kitap almayı özlemişim. =) 
Depo Kitap Festivali hakkındaki genel görüşüm küçük ama görülmeye değer olduğu yönünde. Fazla stant olmadığı için 3 kez turladık, tekrar tekrar baktık kitaplara. Aklımızda yeni çıkanlar vardı ama çoğu yayınevi çok satmayan, ya da eski olan kitaplarını getirmiş. Ama eskilerden eksiklerinizi tamamlamak isterseniz seçenekler mevcut. Fuarda her yayınevi %50 indirim uygulamamış, kimisi hem yeni hem eski kitaplarını getirmiş, yenilere daha az indirim koymuş mesela. Tüm kitapları yarı fiyatına olanlar da vardı. İndirim mevzusundan aldığım kitapları anlatırken daha detaylı bahsedeceğim.
Fuara hafta içi erken saatte gittiğimizden midir bilmiyorum ama baya sakindi. İlk başta nereye bakacağımızı şaşırdık, bir süre boş boş dolandık. Birkaç kişiden sandıklar üstündeki kitapların rahatsız edici durduğunu duymuştum. Beni rahatsız etmedi, kitaplar yere çok yakın değildi zaten. Dolaşırken April Yayıncılık'a gelince ilk kitaplarımı buradan aldım. Kurt Vonnegut okumayı uzun zamandır istiyordum ama hep ertelemiştim. Mezbaha No. 5 ve Kedi Beşiği yazarın en çok merak ettiğim kitaplarıydı. İkisini %50 indirimle aldım. Hatta bugün Mezbaha No. 5'e başlayacağım. Çıkmaya yakın standa tekrar uğrayıp annem için Eve Dönüş Şarkısı'nı seçtim. Cam Çocuk'tan sonra yeni bir Jodi Picoult kitabı istiyorduk, festival vesilesiyle almış oldum. Onun da fiyatı 25'den 15'e düştü.
Optimum Kitap'tan aldığım Kuzgun listemde olan bir kitaptı. Yayınevi sağ olsun yeni kitaplarını da getirmiş ve hepsine %50 indirim uygulamış. Görür görmez aldım. ^^ Vampirlerle alakalı bir fantastik okumayalı oldu baya. Yazar Gabriel'in Cehennemi kitabının da yazarıymış. O türde kitapları çok sevmiyorum ama Kuzgun'un çok daha farklı olduğunu düşünüyorum. Ardından Aylak Kitap standına denk geldik. Fuar alanına girdiğimde Versus'u görmüştüm ama yakınında Aylak Kitap yoktu. İkisini Versus & Aylak Kitap olarak yan yana bulurum sanmıştım. Listemde olan Zeplin'i alamayacağım diye üzülürken Aylak Kitabı görünce mutlu oldum. :) Zeplin Kayıp Rıhtım'dan keşfettiğim, iskandinav kültürü hakkında hikayeler içeren bir kitap. Onu da 10tl'ye aldım. Bu arada fuara giderseniz Aylak Kitap'tan Tuhaf Şeyler Oluyor'a bakın derim, çok severek okuduğum bir öykiükitabıydı. Adı gibi tuhaf hikayeleri var, bazılarıysa ürtükücü. :3
Zeplin'i aldıktan sonra birkaç defa git gel yaptığımız Aylak Adam'a tekrar uğradık. Melankolinin Anatomisi ve Dublinliler'i aldım. Sonradan fark ettim ki Melankolinin Anatomisinin sırt kısmı hasarlıymış. Normalde böyle şeylere dikkat ederim ama bu sefer gözümden kaçmış. -_- Dublinliler okumak istediğim kitaplar arasındaydı, o kadar git gelden sonra almak istemesem böyle yapmazdım diyerek aldım. :D Nemesis Kitap'tan aldığım Büyü'yü arkadaşımla aynı anda okumayı planlıyoruz. Okuyan birkaç kişiden oldukça ürkütücü olduğunu duydum, umarım öyledir. Bu aralar gerçekten korkacağım bir kitap okumak istiyorum. O da 28 liradan 15'e düştü. Epsilon Yayınevi'nde tüm kitaplar yarı fiyatınaydı. Çoğunlukla eski kitaplarını getirmişler ama en azından çeşit çoktu. Yedi Gece'yi okuyanları hiçbirinden çok olumlu bir yorum duymadım ama ilgimi çeken, uzun zamandır merak ettiğim bir kitaptı. Kitabı ilk defa @benherneysemo'da görmüştüm, Historical Romance türünden çok az kitabım var ve biraz artırmak istiyorum. Bu yüzden Güzel ve Çirkin masalına benzeyen Yedi Gece'yi de aldım. 

Aslında yaptığım listedeki kitapların çoğu Yabancı Yayınları ve İthaki'dendi. Ama ikisi de genel olarak eski kitaplarını getirmişler ve çeşit sayısı azdı. İthaki Yayınları'nda Elric, Poe Öyküleri ve Ötekiler Arasında vardı. Yabancı Yayınları'nı hatırlamıyorum bile, o derece önemsiz kitaplar getirmişler. İki yayınevi de %50 indirim uygulamış, yine de stantlarına uğramak lazım. Everest ve Alfa'da hiçbir şey yoktu. DK ise yeni çıkanlarını %20 indirimle getirmişti. Yitik Ülke Yayınları'na bakmayı unuttuğumu sonradan fark ettim. Küçücük fuarda bunu nasıl unuttum anlamadım ama neyse. :D Fuarda Turkuaz Sahaf da vardı, özel kitaplar getirmiş olsa gerek ki alanı daha üstteydi ve baya mistik duruyordu. İkimizde yorgun olduğumuz için elimizde ağırlıklar varken içeri girip bir şeylere çarpmak istemedik bu yüzden uzaktan bakıp geçtik. :D Bir de Uykusuz Standının önünde öğretmenlerini gördükleri için şok olan ve heyecanla ona doğru koşan ilköğretimli çocuklar vardı, onlara çok güldük. Küçükken öğretmenimi dışarıda görmek, özellikle de tesadüfen karşılaşmak bende de aynı etkiyi yaratırdı. Nedensiz bir heyecan, sanki öğretmen kişinin okul dışında yaşaması imkansızmış gibi. :D Uykusuz'da Hortlak ve Naber'in sayılarını alıp almamak konusunda kararsız kaldım ama dergileri alıp alıp okumuyorum. O yüzden es geçtim. 

Depo Kitap Festivali genel olarak böyleydi. Fuar önümüzdeki pazara kadar devam edecek, müsaitseniz bir uğrayın bence. Bu arada İndigo Kitap standında çok severek takip ettiğim Otaku Kütüphanesi - Kübra'ya rastladım ve yüz yüze tanışmış olduk. Kitapların yeni arkadaşlıklara vesile olması ne güzel. ^^ Umarım yazımı severek okumuşsunuzdur. Merak ettikleriniz ve paylaşmak istedikleriniz için yorum bırakmak unutmayın. Herkese iyi günler. ^^ 

27 yorum:

  1. Kitap fuarı deyince gözlerim fal taşı gibi açıldı aöa önümde okumam gereken 15 kitap, 3 sınav ,3 quiz , 2 sunum var :(
    Ve ben deli gibi kitap okumak istiyorum benim yerime de bol bol kitap oku lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ouu gerçekten kolay gelsin =D Sınav zamanı gelen deliler gibi okuma isteği yok mu... :/ Başarılar dilerim, umarım en kısa zamanda istediğin kitapları okuyacak bol bol vaktin olur =)

      Sil
  2. Hepsi çok güzeller keyifle okuman dileğiyle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bu Büyülü Ayraç bana evrim geçirttirdi! TEOG öğrencisi olarak türkçem berbattı ama artık 90-100 alıyorum, denemelerden fullüyorum!Gerçekten benim kafamda birinin benim kafamdaki kitapları yazması harika.
      Bizim gibi Anonimler için yatılı okul temalı kitapları önerirsen acayip mutlu olurum!
      İyi okumalar!

      Sil
  3. Ne güzelmiş festival, indirimler de aynı şekilde. Güle güle okuyun ☺️.

    YanıtlaSil
  4. Kitap fuarı diyince İstanbul'da olmadığıma yine bir miktar üzüldüm.Ne kadar çok fuar etkinliği oluyor izmir'de neden yok :( Aldığınız kitapları keyifle okuyun
    Sevgiler ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım İzmir'de de böyle etkinliklerin sayısı artar, çok teşekkür ederim. Sevgiler :)

      Sil
  5. İstanbulda fuarların önü arkası kesilmiyor gerçekten kıskanıyorum :D
    Aldıklarını severek okursun umarım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, umarım senin oturduğun ilde de daha çok fuar olur ^.^

      Sil
  6. Tüyapı kaçırdım, festivali kaçırmasam iyi büyülü ayraç ama Historical Romance kitaplarını merak ediyorum, hiç denemedim =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık olsun daha sonrakileri yakalarsın =) Benim de bu türde çok fazla okuduğum kitap yok ve aldıklarımı dikkatle seçiyorum. :D Başlamak istersen Sessiz İntikam - Laura Landon kitabını tavsiye ederim. :)

      Sil
    2. Hemen not edeyim, gittim festivale bir şey almadan çıktım, üşendim taşımaya, modum düşük =((

      Sil
    3. Hadi ya =/ Umarım en kısa zamanda kendini çooook iyi hissedersin :* Havalardan mıdır nedir insanın ruhuna karanlık çöküyor adeta. Ben de bir iki gündür hep kabus görüyorum mesela *.*

      Sil
  7. Güle güle oku canım ^_^ Adım geçmiş :D Böyle bir fuar ve etkinlikte görüşmek dileğiyle :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkürler tatlı kıs :* Eheheh evet Yedi Gece'yi senden görüp keşfetmiştim <3 Sahaf festivaline gitsek beraber şahane olur ^.^

      Sil
  8. Üç hafta sonra da bizim kitap fuarı başlıyor. Sabırsızlıkla bekliyorum. Kitap fuarlarının tadı bir başka. keyifli okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oo şimdiden iyi alışverişler dilerim, fuara yeni gittim ama tekrar tekrar gidesim var :3 Kesinlikle öyle, çok teşekkürler :)

      Sil
  9. yabancı, ithaki, go.. ocağıma incir ağacı dikenlerden (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çeşit olsaydı almak istediğim kitaplar vardı -.- En çok onlardan okuyoruz sanırım :3

      Sil
  10. Ben de gittim. Pek kalabalık değildi ne yazık ki...
    Kitap yazılarını, kitap eleştirilerini çok seviyorum ben. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim :)) Ben de senin yazılarını en kısa zamanda inceleyeceğim, sevgiler :)

      Sil
  11. Ben de farklı bir gün oradaydım :) Keşke aynı gün denk gelseydik. Bu arada İthaki ve Yabancı standından -tepki olarak- kitap almadım. Tamam yüzde 50 indirim güzel ama milattan önce çıkardıkları kitapları koymuşlar. Ephesus , Go ve Yitik Ülke güzeldi ama :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa keşke denk gelseymişiz cidden :) Katılıyorum, kitaplar çok eskiydi. Yitik Ülke'ye uğrayamadığıma üzülüyorum, bir sonraki fuara diyorum artık. =D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...