29 Ocak 2017 Pazar

Ocak Ayında Okuduklarım / 2017

Herkese merhaba! Yılın ilk ayında istediğim okuma düzenini oturtamasam da güzel kitaplar okudum. Kış Okuma Şenliği'ne katıldığım için, seçtiğim kitaplardan en yaz yedisini okusam iyi olacaktı ama olsun. :3 Şu an okuduğum ve bitme üzere olan Avalon'un Sisleri'yle beraber ocak ayında toplam beş kitap okudum. 

Yılın ilk kitabı aslında aralık ayından kalan Melankolinin Anatomisi'ydi.  Robert Burton bu kısacık kitabın neredeyse yarısı boyunca kendisi hakkında savunma tarzı bir metin yazmış. Kullandığı Latince sözcükler ve sürekli dipnota bakmak zorunda olmam okurken keyfimi kaçırdı. Melankolinin o dönemdeki algısı hakkında istediğim bilgiyi alamadım. Kitabın devamı da olacak ama okumayı düşünmüyorum. Aslında dipnot bakmadan okuyacak kadar ön bilgiye sahipseniz değişik ve hoş bir okuma olabilir.

Karatay Diyeti'yle Yaşam Boyu Sağlık, beslenme alışkanlığımı değiştirmeme destek oldu. Uygulamada yüzde yüz başarılı olmasam da bilgilenmek güzeldi. :D Şekerin bağımlılık yaptığını ve sigara kadar zararlı olduğunu unutmamak lazım. Beslenme alışkanlığınızı sağlıklı bir sisteme oturtmak istiyorsanız Karatay kitaplarına bakın derim. 


Bronz Atlı için Goodreads yorumumda şöyle demişim: "Bronz Atlı duygusal dengenizi yerle bir eden bir kitap. Bir yanda savaş koşulların acımasızlığı, diğer yanda karakterlerin birbirine duyduğu sıcacık aşk, sevgi. Kitap bittiğinden beri duvara toslamış da uzun süredir boş gözlerle etrafı seyrediyormuş gibiyim. Bronz Atlı'yı sadece bir aşk romanı olarak görmeyin. Kitap İkinci Dünya Savaşı'nda yaşananları ve Sovyet Rusya'nın bireylere dayattığı tek tip hayatların getirdiği kısıtlamaları şeffaf bir şekilde aktarmış. Tanya ve Alexander'ın yaşadıklarını okurken ister istemez içiniz acıyor. Kitabın etkisini atmak için uzun bir süre boyunca dram türünden uzak duracağım. Sözün bittiği yerdeyim sanırım. Dönem ve aşk romanlarına ilgi duyuyorsanız mutlaka okuyun ama psikolojinizi de ona göre hazırlayın."

Tehanu için blogda bir inceleme yazısı yazmıştım. Yerdeniz'in ilk üç kitabından kopuk ve okuması daha zor olan bir kitap. Daha az büyü, daha çok toplumsal sorunlar içeriyor. Detaylı yazıma buradan ulaşabilirsiniz. 

Son kitap ise şu an okuduğum ve muhtemelen yarın bitecek olan Avalon'un Sisleri I - Büyü Ustası. İthaki Yayınları'ndan çıkan serinin maalesef yeni baskısı yok.  Geçen sene Ukitap'tan takas aracılığıyla tüm seriyi edinmiştim. Kitap Hristiyan dininin Pagan dini üzerindeki baskısını ve kadınların kısıtlı yaşamalarını ele alıyor. Tarihi - kurgu ve gizemlerin bir arada olması merakla okuma sebebim. Bitirince inceleme yazısını gireceğim. 

Ocak ayında okuduklarım böyleydi. Bu arada on gün önceki bir yazımda blogumu kapsamlı bir siteye dönüştüreceğimi, bu sebeple yeni yazarlar aradığımı yazmıştım. Dönüş yapan herkese teşekkürler. Ama bu konuda biraz kararsız kalmaya başladım. Belki bununla alakalı bir anket açıp görüşlerinizi alırım. ^.^ Siz ocak ayında hangi kitapları okudunuz, paylaşmayı unutmayın! Herkese mutlu pazarlar. 

8 yorum:

  1. Anket yayınlanıncaya kadar görüşümü yazmak istedim.Ben tek kalmandan yanayım burası senin sana ait en başta kardeş,dost biriyle açsaydın neyse ama kaç senenin emeği var burada biriyle paylaşmak bilmiyorum sanki yılların emeğine dahil olucak.Daha sık burada aktif olmak adına böyle düşünmüş olabilirsin ama sen ayda bir yazsan da olur ben şahsen yine büyük bir keyifle okurum yazılarını.Tanımadığın birine güvenmek mabedini paylaşmak zor.Tabi yine de son söz senin ben düşüncelerimi paylaşmak istedim bol şans :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam da bu sebepten dolayı ben de çok kararsızım...Görüşünü yazdığın için çok teşekkür ederim, hala yapsam mı yapmasam mı diye düşünüyorum :3

      Sil
  2. Güzel okumalar olmuş, kitapla geçen günlerin bolca olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Ocak ayı benim için kitap açısından verimli bir ay oldu. 12 kitap okudum ama birçoğu kısa kitaplardı.

    Blogunda nasıl bir değişiklik yapmak istiyorsun tam olarak anlamadım. Eğer bir anket koyarsan ya da açıklayıcı bir yazı yazarsan fikirlerimi söylerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önceki yazılarımdan birinde blogumu genişleteceğim için yazarlar aradığımı yazmıştım ama sonra vazgeçtim zaten. :D 12 kitap kısa kısa bile olsa çok güzel, özendim doğrusu. =)

      Sil
  4. Maşallah.Bir aya 5 kitab çox yaxşıdır məncə. Bir də bizim kimi iki aya bir kitab oxuyanlar var:) Ev, uşaqlar ancaq olur :( Daha da bol kitablar oxumanız diləyilə, sevgilər.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ev işleri ve çocukla zor oluyordur gerçekten. Umarım bu ay kitap okuyacak daha çok vaktiniz olur, sevgiler. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...