27 Mayıs 2017 Cumartesi

Neler Yapıyorum / Mayıs 2017

Normalde bu yazıya havalardan girerek başlayacaktım.  Muhabbet açmak için havalardan bahsetmek iyi oluyor. Şöyle sıcaktı böyle soğuktu, polenler alerji yaptı, aa kardeşim de alerjik, ilaçlar, doktorlar, bu arada kardeşin kaç yaşındaydı derken sonsuza kadar gidecek bir sohbet açabilirsiniz. Ya da yanınızdaki kişi mesafeli biriyse bu konuşma oldukça kısa sürebilir, emin değilim. Sorun şu ki son bir haftayı ve özellikle bugünü çok can sıkıcı olaylarla kapattım, o yüzden havalardan girip uzun, hoş bir yazı yazamayacağım.


Geçen salı arkadaşımın ofisini ziyarete gittim. Girişte güvenlik kimliğimi alıp ziyaretçi kartı verdi, gayet normal bir durum. Birkaç saat Burcu'yla muhabbet ettik, ofiste tek olduğumuz için dönen sandalyeyle oradan oraya sürüklenip eğlendim vs. Çıktığımızda saat sekizi geçiyordu, kimliğimi almak için ismimi söyledim ama maalesef kalan tek kimlik başka birine aitti. Benim kimliğimi de o kıza vermişlerdi, sanırım iş görüşmesinden çıkmış ve o kafa dalgınlığıyla verilen kimliğe dikkat etmeden gitmiş. Hem ohal'den hem de yüksek lisans başvuruları için kimliğime ihtiyaç duymamdan dolayı panikledim tabii. Her yerden kıza ulaşmaya çalıştık, sosyal medyada ona benzeyen hesaplara yazdık ama o gece sonuç çıkmadı. Bu arada metrodayken aklıma bu haftasonu e-yds'ye gireceğim gelince iyice panikledim. Kıza ulaşmak için bir iki günüm vardı. Geleceği görme gücüm olsa kimliğin sınav için gerekli olmadığını anlar ve biraz rahatlardım tabii, sebebini az sonra yazacağım. 

Neyse ertesi gün güvenlikleri bin defa arayarak kızın numarasını elde etmeyi başardım. Salı günü akşamı kaybolan kimliğime perşembe günü kavuştum. Çok iyi oldu, kimliksiz sınava giremezdim diyorum, geçici kimlik belgesi e - yds'de kabul ediliyor mu bilmiyordum. Nazar çıktı eheheh diyoruz, bir yandan Yds geçince hazırlamam gereken portfolyoyu düşünüp geriliyorum ama bir şekilde hallolur diyorum. Sınav 27 mayısta gözüküyor, ve ben o günü kendimden emin bir şekilde pazar günü zannettiğim için giremiyorum. Bugün girmem gereken sınavı böyle saçma bir şekilde kaçırdım işte. Dün gece sabaha karşı dörtte uyudum, bilgisayar takvimim, telefonum ısrarla 27'sini gösterirken durumu fark etmedim. Kalkınca da anlamadım hatta, farkına varmam öğleden sonra beş gibi oldu. Hala onun mutsuzluğunu yaşıyorum, böyle bir hatayı nasıl yaptım? İşin kötü tarafı okula en geç 20 eylülde yabancı dil belgesi vermem gerekiyor, girebileceğim ilk yds ise 5 ekimde açıklanıyor. Neyse ki durumu 9 temmuzda yapılacak olan YÖKDİL sınavı kurtardı. (Sanırım.) Yds ile denk görünüyorlar, okula mail attım bekliyorum. TOEFL ya da IELTS ile denk puan almam imkansız. Gerekirse YÖK'e sizin denk dediğiniz sınavı kabul etmiyorlar diye dilekçe yazarım. Mailime denkliği kabul ediyoruz diye cevap gelene kadar diken üstünde bekleyeceğim. Ve bu arada babama yaptığım saçmalığı anlatmaya çekindiğim için yarın sınava gidiyormuş gibi evden çıkacağım. Sonra da kötü geçti kaldım deyip konuyu kapatmayı umuyorum.


Bazen böyle ufak görünen şeyler hayatınızın düzenini çok can sıkıcı bir şekilde bozabiliyor işte. Sınav tarihini karıştırmam vesilesiyle hem yüksek lisansa hem de genel olarak yapmam gereken şeylere daha fazla özen göstermem gerektiğini anladım. Her şey parça parça ilerlerim demekle olmuyor, bütünü görmek de çok önemli. Sanırım çoğu zaman aşama aşama yaparım diyerek ertelemeye gidiyorum. Bu konuda üşengeçlik diye kısa bir yazı yazmıştım hatta. Oysa çabalamak önemli, zorlandığın şeylerin üstüne gitmek, aşmak ve başarmak. "If you work really hard, and you're kind, amazing things will happen" demiş Conan O'Brien. Hadi bunu yapalım. ^^  Ve hayatımızı, nerede olduğumuzu, ne istediğimizi düşünelim ama öylesine değil, özen göstererek yapalım. Bu yazıda normalde izlediklerim & okuduklarım da yer alacaktı, bu seferlik böyle bitsin. Ciddi bir konudan girip Friends'e yeniden başladım diyerek devam etmek istemiyorum. Herkese mutlu ve farkındalık dolu bir hafta dilerim. Kendinize ve çevrenize dikkat edin, umarım ben de ederim. 

20 yorum:

  1. Ben bu konuya cidden üzüldüm, kötü olmuş gerçekten. geçmiş olsun. Umarım o istediğin yanıtı alırsın dilekçene de işler biraz daha yoluna girer.

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim, işlerin dilekçeye varmadan hallolmasını istiyorum umarım düzelir.

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten talihsizlikler silsilesi peşini bırakmamış. Umarım her şey hallollur. Kuru kuru teselli cümleleri de yazmak istemiyorum ama sıkma canını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler, okul diğer sınavı kabul ediyor o yüzden sıkıntı kalmadı. ^.^

      Sil
  4. Bazen böyle küçük hatalar insanın hayatını etkileyebiliyor. Umarım telafi edebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle, neyse ki okul YÖKDİL'i kabul etti, sıkıntı kalmadı. =)

      Sil
  5. Bir müsibet bin nasihatten iyidir derler ya, bence olabilecek en tatlı acı olmuş bu senin için. İlerde daha kötü bir şey yaşamana engel olmuştur belki, iyi tarafından bakalım. ^^

    YanıtlaSil
  6. Umarim talihsizlikler hayatindan cekilir ya bir de kotu bir sey oldumu ardi ardina gelir ya cok sinir bozucu

    YanıtlaSil
  7. Instagram çekilişi için gelmiştim ama böyle bir yazının altına bunu belirtmek nasıl olur bilemedim.
    Cidden çok geçmiş olsun - yorumları okudum olmuş zaten ^-^ YÖKDİL i kabul etmesi çok iyi bir gelişme olmuş sizin için.
    Her zorluğum ardından bir kolaylık vardır sadece sabır gerekiyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, YÖKDİL olmasa ne yapardım bilmiyorum. Çekiliş için iyi şanslar dilerim. =)

      Sil
  8. Çekiliş için geldim. İnsta kullanıcı adım alperenarik56

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çekiliş için geldim Instagram adım bissepnd

      Sil
  9. Sevip saydığım biri bana, "Kapanan her kapı başka kapıyı açar, bu kadar canını sıkma. Belki hayat senin için daha iyi şeyler planlıyordur." der her zaman. Bende aynısını senin için demiş olayım. :) Can sıkmaya değmez ama planlı ilerlemeyi de göz ardı etmemek lazım tabii.😂😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim. :) Aynen artık masa takvimime gün işaretliyorum sadece telefonla olmuyormuş. :D

      Sil
  10. Selam :) Şu yazıyı okurken kendimi gördüm. Bir keresinde ben de aynı hatayı yapmıştım. Uzun süre "ben bu hatayı nasıl yaptım!" diye kendi kendime söylenip durdum. Bunu üzerimden atmam baya zaman almıştı, umarım sen o kadar takmazsın. En azından bir çözümünü bulmuşsun. Şimdiden başarılar :)

    Ayrıca instagram çekilişi için de adımı not alabilirsin, blogu takipteyim: @middlearthlibrary

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk başlarda o hissi çok yaşadım ama çözüm bulmanın verdiği rahatlıkla unuttum diyebilirim. Çok teşekkürler, sevgiler. =)

      Sil
  11. Selamlar.
    Umarım tüm sorunlarını kolaylıkla aşarsın.
    Takibe aldım seni. Instagram kullanıcı adım lolaangieblack. Blogumu da black_lola kullanıcı adıyla takibe aldım.

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun. neyse ki sonu kötü bitmemiş :) blogunuzda Seda Nur Akar olarak izleyiciyim. instagram kullanıcı adım snakarx

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...